Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2017. / 2018. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Filozofija povijesti
Kratica predmeta POVP6-7 Šifra predmeta 98005
Status predmeta Obvezni ECTS bodovi 2
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 15
Seminari 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Stephen Nikola Bartulica
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail stjepo.bartulica@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706703
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Studente će upoznati s filozofskim pristupom fenomenu povijesti te ih potaknuti na multidisciplinaran pristup u proučavanju povijesti. Obradit će se relevantne filozofske teorije povijesti, kao što su kršćanska, ciklička i progresistička. Postavit će se i pitanje o smislu povijesti.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
1. Prepoznati temeljne procese iz hrvatske, europske i svjetske povijesti od prapovijesnog do suvremenog doba. 2. Kritički analizirati i interpretirati izvore, znanstvenu i stručnu literaturu. 3. Koristiti doprinos drugih znanstvenih disciplina u historiografskom radu. 4. Napisati jasan i strukturiran pismeni rad. 5. Održati jasno i strukturirano usmeno izlaganje. 6. Aktivno i argumentirano sudjelovati u raspravi. 7. Pridržavati se etičkih načela u radu. 8. Preuzimati društveno-odgovorno ponašanje.
Literatura
Obvezna

A. Augustin, O Državi Božjoj, sv. 1–3, Zagreb 1985.–1986.; E. H. Carr, Što je povijest? Zagreb 2004.

Dopunska

C. Dawson, The Dynamics of World History, Wilmington 2002.; G. W. F. Hegel, Filozofija povijesti, Zagreb 1951.; O. Spengler, Propast Zapada, sv. 1–2., Zagreb 1998–2000.; F. Petrić, Deset dijaloga o povijesti, Pula 1980.; J. G. Herder, Ideen zur Philosophie der Geschichte der Menschheit, (http://www.textlog.de/herder_menschheit.html); N. Berdjajev, Smisao povijesti, Split 2005.; H. U. von Balthasar, A Theology of History, Ignatius Press, San Francisco 1994.; F. Fukuyama, The End of History and the Last Man, New York 2006.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;
  2. Uredno izvršene seminarske obveze – pripremljeno izlaganje te predana i prihvaćena pismena verzija seminarskog rada;
  3. Stjecanje minimalnog uspjeha od 35 % tijekom nastave unutar zadanih nastavnih aktivnosti – ostvareno kumulativno.
Način polaganja ispita
  1. Nastavne aktivnosti – seminarske obveze; 1. kolokvij (pismeni) i 2. kolokvij (pismeni);
  2. Završni ispit (usmeni).
Način ocjenjivanja

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

dovoljan (2) – 50–64,9%
dobar (3) – 65–79,9%
vrlo dobar (4) – 80–89,9%
izvrstan (5) – 90% i više

Način stjecanja ocjene:

a) Nastavne aktivnosti – 70 % ocjene

  • seminarske obveze – 10%
  • 1. kolokvij – 30%
  • 2. kolokvij – 30%

b) Završni ispit – 30% ocjene (za prolaz je nužno riješiti 50% ispita)

  • usmeni ispit – 30%
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)