|
Detaljni izvedbeni plan |
||||||||||||||||
Akademska godina | 2017. / 2018. | Semestar | Zimski | ||||||||||||||
Studij | Diplomski sveučilišni studij psihologije | Godina studija |
2. | ||||||||||||||
I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Naziv predmeta | VOJNA PSIHOLOGIJA | ||||||||||||||||
Kratica predmeta | IZBD-104 | Šifra predmeta | 176482 | ||||||||||||||
Status predmeta | Izborni | ECTS bodovi | 4 | ||||||||||||||
Preduvjeti za upis predmeta | Nema | ||||||||||||||||
Ukupno opterećenje predmeta | |||||||||||||||||
Vrsta nastave | Ukupno sati | ||||||||||||||||
Predavanja | 30 | ||||||||||||||||
Vježbe | 15 | ||||||||||||||||
Mjesto i vrijeme održavanja nastave | HKS – prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
II. NASTAVNO OSOBLJE |
|||||||||||||||||
Nositelj predmeta | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Anamarija Bogović Dijaković | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Doktorica znanosti | Zvanje | Docent | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | anamarija.bogovic@unicath.hr | Telefon | +385 (1) 3706 619 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
Suradnici na predmetu | |||||||||||||||||
Ime i prezime | Sandra Šućurović | ||||||||||||||||
Akademski stupanj | Magistra psihologije | Zvanje | null | ||||||||||||||
Kontakt e-mail | sandra.sucurovic@gmail.com | Telefon | +385 (1) 091 918 70 85 | ||||||||||||||
Konzultacije | Prema objavljenom rasporedu | ||||||||||||||||
III. DETALJNI PODACI O PREDMETU |
|||||||||||||||||
Jezik na kojem se nastava održava | Hrvatski | ||||||||||||||||
Opis predmeta |
Ciljevi predmeta: Upoznavanje sa suvremenim znanstvenim pojmovima i spoznajama iz područja vojne psihologije, te stjecanje znanja i vještina za rad s pripadnicima vojnih postrojbi u bojnim i mirnodopskim situacijama. Poseban naglasak bit će stavljen na primjenu teorije u praktičnim uvjetima, te primjenu vojne psihologije u drugim psihološkim granama (organizacijska, sportska, klinička itd.). Sadržaj predmeta: Usvajanje osnovne terminologije i povijesni presjek razvoja vojne psihologije. Upotreba prihodijagnostičkih sredstava i upravljanje ljudskim potencijalima (analiza radnih mjesta, selekcija i klasifikacija, radna učinkovitost). Psihologija vojnih skupina – utjecaji, grupna kohezija, prilagodba novaka. Teorije vođenja i zapovijedanja u ratu i miru, zapovjedničko ponašanje, očuvanje psihičkog potencijala pripadnika vojske. Psihička bojna spremnost i psihosocijalna klima u vojnim skupinama. Utjecaj fizikalnih i kemijskih stresora na učinkovitost vojnika, ponašanje vojnika u bojnim djelovanjima i bojni stres. Motivacija, tjeskoba, strah i panično ponašanje u vojnim situacijama. Tehnike relaksacije i primjena biofeedbacka. Psihološka priprema vojnika za odlaske u mirovne misije i operacije, opasnost od ranjavanja, talačke situacije. Integracija pripadnika vojnih postrojbi u svakodnevnicu, posljedice traumatizacije. Njega i skrb o ratnim veteranima i povratnicima iz misija. Međugrupno nasilje, terorizam i genocid. Povezanost vojne psihologije sa sportskom psihologijom: sličnost, utjecaj, primjena. |
||||||||||||||||
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta |
Opisati razvoj i zadaće vojne psihologije i rad postrojbenog psihologa. Prepoznati posebnosti vojne organizacije i načine procjenjivanja radne uspješnosti. Protumačiti ulogu i važnost zapovjednika na oblikovanje dinamičnosti vojne postrojbe i pojedinaca. Protumačiti glavne čimbenike PBS-a i PSK. Generalizirati činjenične spoznaje o motivaciji unutar vojnih situacija. Kritički prosuditi o važnosti obiteljske i društvene potpore u reintegraciji pripadnika vojnih postrojbi u segmente društva. Ustanoviti razlike između inozemnog i hrvatskog pristupa u skrbi o ratnim veteranima i povratnicima iz mirovnih misija i operacija. Argumentirati stav o nastanku terorizma i adekvatnosti agresije u sklopu ratnog djelovanja. Argumentirati mišljenje oko usvajanja metoda, pojmova i spoznaja iz vojne u sportsku psihologiju. | ||||||||||||||||
Literatura | |||||||||||||||||
Obvezna |
|
||||||||||||||||
Dopunska |
|
||||||||||||||||
Način ispitivanja i ocjenjivanja | |||||||||||||||||
Polaže seDa | Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe | Ulazi u prosjekDa | |||||||||||||||
Preduvjeti za dobivanje potpisa i polaganje završnog ispita |
Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave) Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave (aktivnost na nastavi, vježbe, dvije studije slučaja) |
||||||||||||||||
Način polaganja ispita | Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (seminar, kolokvij) Završni pisani ispit (minimum za prolaz na ispitu je 50% točne riješenosti) |
||||||||||||||||
Način ocjenjivanja | Način stjecanja bodova: 1.Nastavne aktivnosti – 70%:
2.Završni pismeni ispit – 30% Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:
|
||||||||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova |
|