Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2017. / 2018. Semestar Ljetni
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije Godina
studija
3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Uvod u psihologiju obrazovanja
Kratica predmeta IZBP-89 Šifra predmeta 156965
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 5
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Krunoslav Matešić
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail krunoslav.matesic@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706 636
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Cilj predmeta je upoznati studente s bitnim sastavnicama učinkovitog obrazovnog procesa, te s pregledom pojmova iz Psihologije obrazovanja, kako bi na temelju tih osnovnih znanja mogli dalje razumjeti i produbljivati/proširivati spoznaje o načelima uspješnog obrazovnog procesa u svojem nastavničkom radu.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Nakon položenog ispita iz predmeta Uvod u psihologiju obrazovanja student će moći: - prepoznati obrazovne mogućnosti i obrazovna postignuća svakog učenika; - prepoznati odstupanja i razloge odstupanja pojedinog učenika od prosječnog obrazovnog puta; - pomagati u uspostavljanju kvalitetnih socijalih odnosa, učinkovite klime i poticajnih uvjeta za stjecanje znanja; - uspostaviti temelje razvoja zdrave motivacije za učenje u skladu s načelima učinkovitog podučavanja.
Literatura
Obvezna

Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja, Zagreb: IEP-VERN (odabrani dijelovi)

Dopunska

Zarevski, P. (2007). Psihologija pamćenja i učenja, Jastrebasko, Naklada Slap (odbrane sranice)

Grgin, T. (2004). Edukaciska psihologija, Jastrebarsko, Naklda Slap (odabrane stranice).

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita
  1. Redovito pohađanje nastave (prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu)
  2. Stjecanje minimalno 35% bodova (od ukupno 100 bodova) tijekom nastave
Način polaganja ispita
  1. Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (kolokviji)
  2. Završni pismeni ispit (minimum za prolaz na pismenom ispitu je 50% točne riješenosti)
Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene
  2. kolokvij – 35%
  3. kolokvij – 35%
  4. Završni pismeni ispit – 30 % ocjene

 

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

izvrstan (5) – 90 do 100% bodova

vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova

dobar (3) – 65 do 79,9% bodova

dovoljan (2) – 50 do 64,9% bodova

nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova

Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Kolokvij-međuispit 1 35
Kolokvij-međuispit 1 35
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 1.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 5 100
Datumi kolokvija
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Svrha i glavni elementi Psihologije obrazovanja
2. Karakteristike učenika (individualne razlike u razvojnom, kognitivnom i emocionalno/motivacijskom pogledu)
3. Učenici s posebnim potrebama
4. Proces učenja (vrste znanja i procesi stjecanja)
5. Motivacija učenja
6. Ciljne orijentacije, intrinzično/ekstrinzični kontinuum, uzroci nemotiviranosti)
7. Slika o sebi i i samopouzdanje kao temelj učenja
8. Pohvala, nagrada i kazna – pozitivni i negativni aspekti
9. Metode podučavanja: ALS ili vrijeme provedeno u radu i kognitivni angažman
10. Podučavanje činjenica i podučavanje mišljenja, metakognitivne strategije
11. Pogodna klima i okruženje učenja
12. Karakteristike nastavnika, emocionalno prihvaćanje učenika
13. Upravljanje razredom nasuprot „održanja discipline“
14. Razvijanje emocionalne regulacije
15. Klasično, pozitivno i alternativno podučavanje