Detaljni izvedbeni plan

Akademska godina 2017. / 2018. Semestar Zimski
Studij Preddiplomski sveučilišni studij povijesti, Preddiplomski sveučilišni studij sociologije, Preddiplomski sveučilišni studij komunikologije Godina
studija
1. - 3.

I. OSNOVNI PODACI O PREDMETU

Naziv predmeta Individualne razlike
Kratica predmeta IZBP-86 Šifra predmeta 153690
Status predmeta Izborni ECTS bodovi 4
Preduvjeti za upis predmeta Nema
Ukupno opterećenje predmeta
Vrsta nastave Ukupno sati
Predavanja 30
Vježbe 15
Mjesto i vrijeme održavanja nastave HKS – prema objavljenom rasporedu

II. NASTAVNO OSOBLJE

Nositelj predmeta
Ime i prezime Dario Sambunjak
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Docent
Kontakt e-mail dario.sambunjak@unicath.hr Telefon +385 (1)
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu
Suradnici na predmetu
Ime i prezime Snježana Mališa
Akademski stupanj Doktor znanosti Zvanje Poslijedoktorand
Kontakt e-mail snjezana.malisa@unicath.hr Telefon +385 (1) 3706614
Konzultacije Prema objavljenom rasporedu

III. DETALJNI PODACI O PREDMETU

Jezik na kojem se nastava održava Hrvatski
Opis
predmeta

Važnost individualnih razlika u učenju i poučavanju danas je tema od posebne važnosti i aktualnosti. Brojna istraživanja i analize naglašavaju potrebu za poučavanjem koje poštuje različitosti studenata i učenika u razredu. Kolegij se temelji na istraživanju raznolikosti kognitivnih sposobnosti i emocionalnih karakteristika koje omogućava uvažavanje i prihvaćanje različitosti prisutne u heterogenom razredu. Slijedeći promišljanja od Maria Comoglia i Carol Tomlinson nastojati će se nadopunjavati i integrirati potrebe studenata, nastavnog programa i nastavnika.

Očekivani ishodi
učenja na razini
predmeta
Definirati razlike između učenika i studenata iz perspektive kognitivnih stilova, kognitivne kontrole i učenja, motivacije, navika uma i interesa. Identificirati stilove kognitivne aktivnosti iz svakodnevnih iskustava. Objasniti što su navike uma i prepoznati kako utječu na kognitivne aktivnosti i motivaciju.Opisati svoj način učenja i teorijske pretpostavke koje to opravdavaju. Prepoznati koje poučavanje promiče kod studenta fleksibilno učenje unutar njihovih kognitivnih sposobnosti i kvalitete.
Literatura
Obvezna

Costa, A.L. (2002). Habits of mind. In A.L. Costa (Ed.), Developing Minds. A Resource book for teaching thinking (pp. 80-86). Alexandria, VA: ASCD.

Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V., Rijavec, M., Miljaković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP-VERN (str. 43-143; 219-300; 353-368).

Dopunska

Tomlinson, C.A. (2001). How to differentiate instruction in mixed ability classrooms (2nd ed.). Alexandria, VA: ASCD.

Živčić-Bećirević, I., Smojver-Ažić, S., Kukić, M., Jasprica, S. (2007). Akademska, socijalna i emocionalna prilagodba na studij s obzirom na spol, godinu studija i promjenu mjesta boravka. Psihologijske teme, 16(1), 121-140.

Ryana, R.M. (2007). Motivation and emotion: A new look and approach for two reemerging fields. Motivation and emotion, 31(1), 1-2.

Petrešević, Đ., Sorić, I. (2011). Učeničke emocije i njihovi prediktori u procesu samoregulacije učenja. Društvena istraživanja, 20(1) , 211-232.

Mujagić, A., Buško, V. (2013). Motivacijska uvjerenja i strategije samoregulacije u kontekstu modela samoreguliranog učenja. Psihologijske teme, 22(1), 93-115.

Burić, I., Sorić, I., Penezić, Z. (2011). Strategije emocionalne regulacije u ispitnim situacijama: Doprinosi osobina ličnosti, kognitivnih procjena i ispitnih emocija. Psihologijske teme. 20(2), 277-298.

Način ispitivanja i ocjenjivanja
Polaže seDa Isključivo kontinuirano praćenje nastaveNe Ulazi u prosjekDa
Preduvjeti za dobivanje
potpisa i polaganje
završnog ispita

Redovito pohađanje nastave – prisutnost na najmanje 70% nastave prema studijskom programu i izvedbenom nastavnom planu;

Stjecanje minimalno 35 % bodova (od ukupno 100) tijekom nastave i unutar zadanih nastavnih aktivnosti (Portfolio, kolokvij)

Način polaganja ispita

Kontinuirano vrednovanje studentskog rada kroz nastavne aktivnosti (Vježbe i Portfolio)

Završni usmeni ispit

Način ocjenjivanja

Način stjecanja bodova:

  1. Nastavne aktivnosti – 70% ocjene:
  2. Završni usmeni ispit – 30 % ocjene
  • Rad na vježbama – 25%
  • Portfolio – 25%
  • Kolokvij – 20%

Brojčana ljestvica ocjenjivanja studentskog rada:

  • izvrstan (5) – 90 do 100% bodova
  • vrlo dobar (4) – 80 do 89,9% bodova
  • dobar (3) – 65 do 79,9 % bodova
  • dovoljan (2) – 50 do 64,9 % bodova
  • nedovoljan (1) – 0 do 49,9 % bodova
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava za prijenos bodova
VRSTA AKTIVNOSTI ECTS bodovi - koeficijent
opterećenja studenata
UDIO
OCJENE

(%)
Pohađanje nastave 1.2 0
Rad na vježbama 0.7 25
Portfolio 0.7 25
Kolokvij-međuispit 0.6 20
Ukupno tijekom nastave 3.2 70
Završni ispit 0.8 30
UKUPNO BODOVA (nastava+zav.ispit) 4 100
Datumi kolokvija 15. nastavni termin
Datumi ispitnih rokova Prema objavljenom rasporedu

IV. TJEDNI PLAN NASTAVE

Predavanja
Tjedan Tema
1. Uvodno predavanje
2. Karakteristike i obilježja individualnih razlika
3. Individualne razlike prema Comogliu
4. Kognitivne i metakognitivne individualne razlike
5. Kognitivni stilovi i kognitivna kontrola
6. Inteligencija (Sternberg i Gardner)
7. Emotivna inteligencija (Mayer i Salovey)
8. Motivacijske i afektivne razlike
9. Motivacija za učenje
10. Navike uma prema Costa i Kallick (Habits of Mind)
11. Kognitivna fleksibilnost i individualni pristup poučavanju
12. Poučavanje i učenje u perspektivi poštivanja različitosti: model Tomlinson
13. Razvojne, socijalne i pojedinačne razlike
14. Studenti s problemima
15. Kolokvij
Vježbe
Tjedan Tema
1. Uvođenje u tijek izvođenja vježba i izrade Portfolia
2. Objasniti skup razlika koje određuju jedinstvenost osobe
3. Opisati vlastite karakteristike prema modelu od Comoglia
4. Interpretirati uvjetovanosti kognitivnim i metakognitivnim razlikama
5. Prepoznati vlastiti kognitivni stil
6. Objasnite zašto netko tko ima visoki IQ ne mora uspjeti u životu
7. Objasniti komponente EQ i utjecaj na kogniciju
8. Definirati razlike između unutrašnje i vanjske motivacije
9. Definirati vlastitu motivaciju i kako je razvijati
10. Osobna uvjetovanost navikama uma i interesima
11. Strategije razvijanja kognitivne fleksibilnosti
12. Strategije samoregulacije emocija i kognitivnih procesa
13. Analiza i primjena modela Tomlinson
14. Prepoznavanje problema i razvijanje strategija rješavanja problema (problem solving)
15. Kolokvij